Jag hatar när jag har mens!!

4 veckor efter förlossningen satte de i gång, samma sak efter vilja. 
Spelar alltså ingen roll om jag ammar eller ej. 

Dels innan mensen har jag sån jävulsk psm, under mensen är de som inte slut
värken blir bara värre
huden på kroppen blir torr och i ansiktet fet, migrän och diarré. 

Ja så här ser de ut för många av jordens befolkning. 

Innan menskoppen hade jag alltid problem med slemhinnorna efter mens eftersom alla mensskydd tog inte bära blodet utan ALL vätska i snippan.
 
De är inte ovanligt med ex svamp infektioner. Unga tjejer som går länge med de för de är pinsamt att de svider och kliar.

Hört fler dom har problem under ägglossning/Mens än vad jag hört om dom som är opåverkad.
 
Som grädde på moset tycker man att de verkar rimligt att trycka i sig ännu mer hormoner och skit i form av
p-piller
minipiller 
hormonstav
spiral. 


Nej fy fan, de får va nog!
Jag är nog rubbad som jag är!

 
En Menskopp borde man få när man kommer upp i åldern, tillsammans med ett hälsosamtal hos ungdomsmottagningen..
De borde kunna vara skatte finansierat.
 Pojkar borde också få ett hälsosamtal. 


Vi vet för lite om hur våra kroppar fungerar, vi skäms för mycket över den, skuldbelägger den.
Ändå bär dom runt på våra själar hela livet.. 

Mvh sömlös i kvarnfors orsak pms

Kommentera

Publiceras ej