Jag har åkt tåg många gånger med barnen, själv. Tyckt de varit super smidigt med toaletten och man kan fika utan att stanna. Barnen kan röra på sig.

MEN då har vi aldrig åkt med vagn sista åren.


Ska bli spännande att åka tåg med en hyperaktiv 6 åring och en magknipsbebis i morgon 😂
\nOm vi ändå slapp bytet.

\n

Tänkte de skulle vara smidigt att åka med vagnen. Men tydligen måste den vara ihop vikt INNAN påstigning.
\nOch de gör de hela rätt svårt att bära en bebis samtidigt. Vart ska jag göra av bebisen medans jag lyfter in och ur vagnen.
\nLägga han på golvet eller ute på perrongen?

\n

Står klart och tydligt på deras hemsida att dom inte hjälper till med bagaget. Tror inte vi kommer åka så mycket tåg infortsättningen tills alla barn kan gå.

\n

Smidigare och billigare med bilen.
\nTyvärr, tyngre för miljön!

\n

Men jag kan ju lix inte lägga bort barnet medans jag packar in i tåget.

\n

Nu är biljetterna beställda så vagnen blir kvar hemma.. de kan bli bökigt vid byten som de är iallafall.. tänker inte göra de svårare!


När vilja var liten var de aldrig några problem att åka med vagnen.  Hon låg i tills vi var inne på tåget sen låg hon i liggdelen hela vägen..




Tiderna förändras! :) 



Kommentera

Publiceras ej